Denstal koulutuskumppanina – Hoidon tarpeen arviointi etänä
Idan kokemukset Hoidon tarpeen arviointi etänä -verkkokurssista
Koitko, että verkkokurssi antoi sinulle käytännön työkaluja asiakkaan hoidon tarpeen arviointiin puhelimitse?
Asiakkaan hoidon tarpeen arvioinnissa tärkein työväline käytössämme on asiakkaan kuuleminen. Asiakas tuntee oman tilanteensa, tarpeensa ja toiveensa parhaiten, ja sen vuoksi on tärkeää, että asiakaspalvelija kuuntelee ja ottaa asiakkaan asiantuntemuksen vakavasti. Tehtävänäni on räätälöidä annettava apu sekä ohjaus asiakkaan tarpeen mukaan. Verkkokurssi sisälsi viestintää, missä muistutetaan meitä pysähtymään kohtaamiselle ja myötäelämään hetkessä yhdessä asiakkaan kanssa.
Koetko, että verkkokurssi kehitti kykyäsi luoda luottamuksellinen ja rauhoittava ilmapiiri puhelinkeskustelujen aikana?
Luottamuksella ja kuuntelulla on erittäin tärkeä merkitys asiakaspalvelussa, koska ne luovat pohjan tehokkaalle ja positiiviselle asiakaskokemukselle. Kurssi vahvisti osaamistani asiakkaan kohtaamisessa. Asiakaspalvelussamme jokainen asiakas kohdataan yksilöllisesti, sillä asiakas ansaitsee vain parasta. Toivon jokaisen asiakaskohtaamisen luovan tunteen, missä yksilö voi kokea, että häntä ja hänen tarpeitansa kuullaan, häntä arvostetaan ja hänen asiansa on tärkeä.
Miten kuvailisit verkkokurssin antamaa hyötyä kollegoille tai muille suun terveydenhuollon ammattilaisille?
Kurssi antoi konkreettisia työkaluja asiakaspalvelun parantamiseen ja rauhallisemman ilmapiirin luomiseen asiakaskohtaamisissa. Tämä voi auttaa kollegoja parantamaan asiakaskokemusta ja vähentämään stressiä kohtaamisissa.